Oops I did it again

Ja och precis som jag förutsåg så är uppdateringen på bloggen i det sämsta laget. Men jag tycker att alla ska vara glada för det lilla ni får :) det är minsann inte lätt att hitta på något att skriva varje dag. Sedan sist jag skrev så har vi spelat både första och andra matchen för året. Förlust i första med 0-1 efter en skitmatch men de ändrade vi på till andra matchen och vann där med 2-1!! Om två dagar är det dags igen, och denna gången spelar vi hemma! Så bli riktigt kul att spela här igen, jag har längtat. I och med att vi spelade i söndags var vi lediga i måndags så jag packade en väska och åkte hem till Steph och stannade hela dagen och kvällen hos henne och fick äntligen träffa hennes familj igen! De är alltid så gulliga och jag blir så uppassad när jag är där och får mat med mig tillbaka till mitt rum haha.
I tisdags var det träning igen i ösregn så det liknade mer gyttebrottning än fotboll när vi sprang rundor i leran. Det blev även lite gyttjekrig efteråt vilket jag tror att jag förlorade, för det slutade med att jag låg på marken med tre tjejer över mig och gegga i både öron, näsa och mun. Hmm man kan ju undra vad jag har gjort dem.. Onsdag var första dagen i skolan, men eftersom många lärare strejkar just nu så blev det inte mycket lektion för oss. Inget vet heller hur länge detta ska pågå, så igår var det samma sak, och idag när jag kom till min lektion fick jag besked av en elev att lärare var i strejk och det blev ingen lektion alls, vi fick inte ens kursplanen.. Så kan det gå. Hur som helst, Mark gav oss ledigt från träning i onsdags också så man njöt till fullo av en ledig kväll.
Igår var det dags för tuff träning igen, och efter att Mark hade studerat filmen från förra matchen så hade han beslutat att vi var tvugna att träna mer på att attackera bollen och vinna nickdueller och andrabollar. Alltså blev det en ren och skär nickträning i princip. Det var ganska frustrerande och orealistiskt för i övningarna vi gjorde blev det att 10 pers gick på samma boll och det händer ju aldrig i match så även om jag typ brukar vinna de flesta nickdueller så undvek jag det för jag blev så förbannad. När det sen var dags för spel kände jag att nu jävlar var det dags att vinna en nickduell iallafall! Dum som jag är satsar jag stenhård i en duell med Kelsey och det var då det hände igen. Spräckte ögonbrynet (på exakt samma ställe som förra gången) så det var bara att tejpa ihop det och åka in till sjukan och sy. Igen. Suck. Störigt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jaha, du börjar få rutin på det där snart. Men det gäller ju att nyttja försäkringen fullt ut. ;-)

Ha det gott och blogga på!

2011-09-09 @ 17:15:25
Postat av: Marlene

En riktigt idrottsman ska ha lite ärr här och där :-)

2011-09-09 @ 18:27:17
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Niklas

Grattis till segern!! lite skavanker får man tåla när man lirar fotboll ;-)kul att läsa om dig/er!

2011-09-12 @ 10:48:18
Postat av: Niklas

Lite skavanker får man ta när man spelar fotboll ;-) grattis till segern!!

2011-09-12 @ 10:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0