En månad

Idag är det exakt en månad sen jag åkte från Sverige för pre-season. Det har gått helt otroligt fort, och det känns som att det går fortare och fortare för varje år! Fotbollen rullar på med träningar och matcher varje dag, än så länge har vi två vinster och en förlust, när säsongen är slut hoppas jag att vi endast har den förlusten så vi får spela slutspel! Skolan har kommit igång nu också efter strejken och de första läxorna har redan lämnats in. Denna terminen kommer jag läsa General Psychology 2, Neuroscience, Sports Crime, Health and nutrition och Critical health. Det är kurser som jag i princip har valt helt själv, så det kommer bli kul och intressant. Men den där neuroscience kommer nog ta kål på mig.. Det handlar bara om hjärnan och nervsystemet vilket är fruktansvärt komplicerat men det ska bli kul! Läraren verkar riktigt bra också vilket är ett stort plus.

På torsdag åker vi till New Jersey för att spela match mot Caldwell, kommer hem sent på kvällen och då är det nästan direkt att lägga sig för på fredag har jag lektion kl 9 till 11.40 och kl 12 åker vi igen. Denna gången ska vi upp till New Hampshire för match på lördag vilket betyder ännu en hotellnatt i världens skönaste sängar! Några hektiska dagar som förhoppningsvis kommer resultera i två vinster. Därefter följer en hel träningvecka innan vi åker till Bridgeport på lördag, för vår första conference match!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0