Tillbaks på ruta 1

Efter påtryckningar från hela tjocka släkten hemma så är det återigen dags att börja blogga. Det kommer garanterat inte bli speciellt flitigt men jag ska försöka vara duktig och skriva lite då och då så ni vet att jag lever här borta. Speciellt efter den här jordbävningen igår! Ja tar det från början.. Vi hade vår andra träningsmatch igår i stekande värme, matchen slutade tyvärr 0-0 och vi har uppenbarliga problem med att göra mål. Efter matchen har nästan hela laget fått sms från familj som undrar om de är ok efter jordbävningen. Ingen av oss som spelade fattade någonting, men de som satt på bänken hade tydligen känt att marken skakade lite grann. Så nu kan vi skryta om att vi varit med om en jordbävning, men lite synd att jag inte kände av den.. Som om inte det skulle vara nog så varnar de för att det ska komma en storm in här på lördag kväll men om det är något amerikanarna är bra på så är det att förstora upp saker.
Nu har det gått ungefär 1½ vecka av preseason och det har inte varit hälften så jobbigt som tidigare år! Runt 30 grader som mest, en del regn och mycket lättare träningar så vi som varit med innan klagar inte. För de nya är det dock alltid jobbigt med dels tidsomställningen men även värmen och luftfuktigheten men till vår första riktiga match nästa lördag ska det vara under kontroll! Längtar efter att starta säsongen och tror att det laget vi har kommer att gå riktigt långt, och det hoppas jag också så man kan få avsluta sin college-karriär på topp.
Hoppas ni har det superbra där hemma! Och jag saknar er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Mera info.. Måste ha nått att läsa mellan alla tråkiga lektioner. Pusssss

2011-08-25 @ 03:21:29
Postat av: ahnbo

Hejsaan Tove !

Gud vad härligt med så varmt väder! Här hemma i Sverige är nästan sommaren borta..:(

Jag trivs på min nya skola och mina nya kompisar är scysta! Vi saknar dig, ha det bra :)

Kram Johanna

2011-08-25 @ 23:33:28
URL: http://ahnbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0