Dagens I-landsproblem

Tacka gudarna för vi har äntligen efter två väldigt långa dagar fått tillbaka strömmen! Jag ska erkänna och säga att det har varit en rejäl prövning att vara utan el få länge för det har inte funnits mycket att göra. Vi hade tack och lov belysning eftersom byggnaden vi bodde i har en backup generator för belysning och luftkonditionering. Söndagen var nog den längsta dagen i mitt liv. Vaknade vid 9 och insåg ganska snabbt att vi inte hade någon ström, gich och åt frulle med laget och därefter vandrade man lite fram och tillbaka mellan allas rum för att se om det fanns något roligt att göra. Efter en timme sittandes började man bli lite rastlös och vandrade iväg till nästa rum. Någon gång mitt på dan blev allting helt kolsvart och vi insåg att backup generatorn hade lagt av. Smått underhållande läge då korridoren blev helt kolsvart och man såg inte ett skit. Som tur var dröjde det "bara" någon timme innan det var fixat och vi kunde pusta ut. Vid tre tiden på eftermiddagen var alla så sjukt rastlösa och började klättra på väggarna, och vi undrade om dagen någongång skulle ta slut. Någon gick en runda på campus för att kolla hur det såg ut, annars hade vi inget annat val än att stanna inne i Brookville. Med varken datorer eller TV blev det väldigt långtråkigt. När klockan började bli sent var man lättad äver att man äntligen kunde gå och lägga sig för att tiden skulle kunna gå lite fortare.
Måndag morgon vaknade man tidigt igen och var inte förvånad över att elen fortfarande inte var tillbaka. Vid det laget var det ingen som var speciellt sugen på att umgås mer och alla började spridas åt alla håll och kanter för att åka till mallet, åka och äta eller, som vi gjorde, åka till Red Mango och ladda mobilerna! De dog ju någon gång under söndagen.. Med mobilen laddad började man känna sig lite mer som en människa (tragiskt att säga det..) och när man äntligen också hade möjlighet att ta sig ut från campus var det en ännu större lättnad. Träning på eftermiddagen och därefter åkte jag iväg för att käka middag, allt för att komma ifrån ett dött campus. Imorse var det träning kl 9 till 11, käkade frukost nere vid planen och kollade lite på killarnas träning, sen tillbaka till fängelset och duscha. När jag står i duschen ser jag lampan blinka till och tänkte "fint, nu pajjar backup generatorn".. Det var den enda tanken i mitt huvud, inte förrän Carro kommer tillbaka sen och informerar mig om att elen är tillbaka fattar jag det! Äntligen!
Vi är lediga från fotbollen resten av dagen, så nu är det ut och njuta av vädret som gäller. Hoppas alla har det bra hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0